Rýchly kontakt
+421-56-668 05 01
deutschmann@deutschmann.sk

Cookies nám pomáhajú vylepšovať naše služby. Používaním tohto web súhlasíte s používaním súborov cookie. Ďalšie informácie

Kto je dobrý, nemá núdzu o zákazníkov

21.9.2009


Okolo 600 kamiónov mrazeného tovaru priváža ročne na Slovensko spoločnosť Radoma. Tovar putuje loďou z Južnej Ameriky, Číny či Vietnamu do európskych prístavov, odkiaľ sa k nám priváža po diaľnici. Podľa Mariána Drobného z Radomy ich firma využíva prevažne slovenských a českých prepravcov. "Od začiatku tohto roku šli všetci s cenou dolu, ale rozdiel je aj v cenách medzi slovenskými a českými subjektmi.“

Pokles objednávok i cien 
Hoci v kamiónovej doprave je cenotvorba individuálna a závislá od okamžitých okolností, združenie autodopravcov Česmad Slovakia registruje zníženie cien oproti vlaňajšku zhruba o 10 - 15 percent a objednávky na prepravu priemerne o tretinu. Niekto však vozí toľko zákaziek ako vlani, pričom iný ich môže mať menej aj o polovicu.
Napríklad Pavol Konštiak, ktorého veľkoobchodná potravinárska firma KON-RAD dopravné služby kompletne outsourcuje, tvrdí, že tento rok napriek kríze prepravcom ceny neznížil.
Ako hovorí Miriam Poništová, riaditeľka špeditérskej firmy DeutschMann Internationale Spedition v Trebišove, ktorá má v databáze okolo dvetisíc klientov z celého sveta, "ceny sú v doprave vždy relatívne. Cenotvorba funguje podľa daných možností - koľko je práve áut na trhu, aké je ročné obdobie, či sú prázdniny alebo je pred sviatkami v jednotlivých krajinách“. Všetky cenové relácie ich firma dojednáva na každú destináciu individuálne, a to s prihliadnutím na momentálny stav, možnosti dodávateľov, schopnosti prepravcov, teda na to, čo si môžu v danej chvíli dovoliť zaplatiť. "Niekedy hľadáme lacnejšie možnosti, ale tam je automaticky čas dodávky posunutý na neskorší termín.“

Žiadaní sú bezproblémoví šoféri 
Veľa prepravcov od vlaňajška dohnala kríza do krachu. Medzi tými, čo zostali, však často nie sú tí, ktorí pracujú len za najnižšie ceny na hranici zaplatenia nákladov. Podľa Poništovej, "kto je dobrý, ten si drží aj svoju cenu, lebo vie, akú má kvalitu. Napriek tomu, že je kríza a hoci šli ceny dole, náš klient povie - ja chcem tamtoho prepravcu, aj keď je drahší. Lebo o ňom viem, že príde načas, dovezie mi to rýchlo, bezpečne a bez problémov.“
K ďalším kritériám pri výbere prepravcu patrí napríklad to, či dokáže promptne zabezpečiť expresné transporty, napríklad do 5-6 hodín. Od chýbajúcich komponentov môže závisieť zastavenie prevádzky v nejakom podniku a vysoké škody. Zaváži aj, či má prepravca šoférov rozprávajúcich po anglicky, či s nimi nebývajú starosti pri nečakaných problémoch s počasím, policajtmi či colníkmi alebo či je vodič flexibilný pri riešení vyslovene krízových situácií.
Napríklad sa stane v noci malá nehoda a kamión sa "ťukne“ s iným vozidlom, je nepojazdný, ale tovar poškodený nie je, treba len zabezpečiť od špeditéra náhradné vozidlo. "Klient sa to vpodstate ani nemusí dozvedieť. Len ráno sa mu nahlási iná ŠPZ kamióna. Takže niektorý vodič môže byť síce veľmi lacný, ale rozhoduje to, či si v núdzi vie samostatne poradiť, alebo treba zaňho všetko vybaviť z centra.“

Zdroj: hnonline.sk, Táňa Rundesová, 21.9.2009



Nájdete nás na Facebooku

Zatvoriť

Vyhľadajte si obchodníka vo vašom okolí

Zvoľte jazyk, v ktorom chcete komunikovať: