Rýchly kontakt
+421-56-668 05 01
deutschmann@deutschmann.sk

rallye vyhodnotenie2

Martin Koči ukázal svoju kvalitu

2.9.2018


   Tento rok je to v súboji o absolútne víťazstvo v slovenskom rallye šampionáte (MSR) ako na hojdačke. So železnou pravidelnosťou sa každé druhé preteky na prvom mieste striedajú Martin Koči (Škoda Slovania Motorsport) a Grzegorz Grzyb (Rufa Sport). V Trebišove bol na ťahu Košičan, ktorý predpoklad aj dokonale naplnil.
   „Trate sú tu úzke, rýchle a krajnice sú vyťahané. Vedeli sme preto, že to bude ťažké," hodnotil v cieli Martin Koči, ktorý si už v prvej sekcii vybudoval rozhodujúci náskok a po zvyšok súťaže ho kontroloval. Na prvý pohľad by sa teda mohlo zdať, že to bolo jednoduché víťazstvo, no aj Košičan mal zopár slabších miest. „Na RS3 nás v jednej zákrute prekvapila guma, ktorá tam podľa rozpisu nemala byť. Vyhýbali sme sa jej na poslednú chvíľu a skĺzli sme kúsok do priekopy. Pri druhom prejazde toho istého úseku som zasa v inej zákrute šiel neskoro na brzdy. Vedel som už, že to nezatočím, a tak som to poslal cez ručnú," opisuje kritické momenty Martin Koči, ktorý ich však majstrovsky zvládol a už po dopoludňajšej sekcii viedol s tridsaťsekundovým náskokom.
   „Strata je veľká, no stále máme pred sebou ešte štyri eresky," tvrdil v polovici súťaže Grzyb. Čestne však priznal, že Koči bol dnes lepší a strata, ktorú dopoludnia nazberal, bola jeho chyba. Pilot bratislavského Rufa Sport tímu síce popoludní poriadne pridal, keď vyhral všetky zvyšné merané úseky. Martin Koči mu však dovolil stiahnuť iba tretinu zo svojho náskoku a súťaž už bezpečne vyhral.
   Víťazstvo Kočiho a druhé miesto Grzyba (obaja Škoda Fabia R5) znamená, že pred záverečným podnikom v Košiciach (20.-21.októbra) majú znova rovnaký počet bodov a o majstrovi sa definitívne rozhodne tam. Podobne napínavé to však je aj vo väčšine ďalších tried.
   V ostro sledovanej triede tri vynikajúco vstúpil do súťaže Tomáš Konečný (Rally System Slovakia), ktorý ešte v polovici súťaže viedol pred Ďodi Bérešom (SK DER Rally Team) o trinásť sekúnd. Posledný meraný úsek úvodnej sekcie však všetko zmenil. „Ešte sa mi takáto vec nikdy nestala," krútil sklamane hlavou Prešovčan. „Na RS6 sme dostali dvojitý defekt na obidve predné kolesá. Došli sme síce do cieľa, no so stratou 82 sekúnd." V popoludňajšej sekcii sa síce Konečný ešte bojovne pokúsil stratu stiahnuť, ale po RS8 pochopil, že to za normálnych okolností už nie je možné. Druhé miesto v triede mu však aj pred posledným dvojkolom v Košiciach dáva nádej v hre o majstrovský titul. Teoretické šance má dokonca ešte aj tretí Lukáš Lapdavský (Subaru Komárno).
  Rozhodnuté je v triede päť, kde Egon Smékal nenašiel premožiteľa ani v Trebišove a už teraz sa môže radovať z titulu. Za ním sa však o titul vicemajstra rozpútal dramatický súboj medzi Cireňom, Haluškom a Ďurejom. V Trebišove však na druhom mieste došiel Peter Haluška (Rally System Slovakia) a po nevydarených pretekoch v Poprade a Lubeníku sa vrátil do hry. No a keďže Cireň s Ďureňom nemajú z Trebišova žiadne body, tak je medzi touto trojicou momentálne rozdiel len štyroch bodov!
   Podobne zaujímavé to je aj v triede šesť. Po dvoch výpadkoch Martina Kysuckého v Prešove a Hustopečiach sa pred neho dostal nielen Martin Koiš (Ford Team RS Slovakia), ale aj Roland Pecúch (Slovak National Hillclimb Team). Víťazstvom v Trebišove sa síce Kysucký (MR Autosport) vyšplhal do čela priebežného poradia, no bojovať sa bude do posledných kilometrov v Košiciach.
   V triede sedem je to pokojnejšie. Igor Plichta (Rally System Slovakia) si s prehľadom došiel v Trebišove pre dvadsať bodov za víťazstvo v triede, keď jeho rival Gabo Tamás (GT-engines) súťaž nedokončil.
   V triede osem vyhral Kamil Švec (Kesko Racing) pred Miškou Debnárovou (L Racing) a pri neúčasti Petra Krajča sa obaja dostali pred neho v priebežnom poradí. O tomto titule sa teda bude tiež rozhodovať v Košiciach.
   V triede jedenásť sa v Trebišove z pekných bodov (aj v absolútnom poradí) radoval Tomáš Kukučka (KL Racing). „V závere mi odišli brzdy a nedobrzdil som do retardéra," konštatoval stále vysmiaty „Kuko", ktorého žiaľ trest za rozrazenie retardéra nakoniec pripravil o výborné tretie miesto. Aj štvrté absolútne je však pre „staré wéercéčko" výborné.
   V krátkosti si povedzme, že Slovenský rally pohár vyhrala posádka Rudolf Domby a Rolandom Neugebaeurom na BMW 318 potom, čo najrýchlejšia posádka Pavol Spišák a Štefan Spišák dostala penalizáciu za to, že ich Lada VFTS nesplnila váhavý limit.
   Úplne na záver ešte dopovedzme, že vlani na premiérovom ročníku sa v Trebišove jazdilo šesť meraných úsekov a štartovalo 27 posádok v MSR. Tento rok sme mali v itinerári desať rýchlostných skúšok a na štarte MSR 33 posádok. Už na prvý pohľad je to teda jednoznačne posun. A keďže si pochvaľovali aj pretekári, tak sa zdá, že v Trebišove sa nám začína pekná tradícia. To je dobrá správa!

Kompletné výsledky

Galéria zo súťaže

Zdroj: https://www.autosportfoto.sk/spravodajstvo/clanok/martin-koci-ukazal-svoju-kvalitu

Ľuboš Kašický



Nájdete nás na Facebooku

Zatvoriť

Vyhľadajte si obchodníka vo vašom okolí

Zvoľte jazyk, v ktorom chcete komunikovať: